zondag 27 oktober 2013

Toetsweek


Ja hoor, de eerste toetsweek van het jaar zit er weer aan te komen, dus dat betekent weer erg hard leren weinig vrije tijd en soms in de stress omdat je erachter komt dat je nog 10 bladzijdes extra had moeten doen.
Die stress wil ik mij deze keer besparen dus ik heb wat tips opgezocht om zo gerust en voorbereid mogelijk de eerste toetsweek in te gaan omdat ik nu echt veel minder toetsen heb dan de jaren hiervoor (en het dus moeilijker is om op te halen).

Lees verder als je zelf ook wel wat tips kan gebruiken (of als je gewoon zin hebt om verder te lezen haha)

1. Begin op tijd met leren. Wat ik meestal ook doe is dat ik het liefste alles al heb doorgelezen of in ieder geval heb aangeraakt voordat de toetsweek begint. Het geeft je een veel relaxeder gevoel tijdens de toetsweek en dat zorgt er dan weer voor dat je eerder een toets gaat leren omdat je weet dat je er niet nog uren aan moet zitten.
Bron: wastingmytime22

2. Maak plannings! Ik doe er zelf meestal 2, ik heb nu namelijk geen agenda meer waar ik alles in opschrijf dus ik heb alles bij elkaar met wat ik moet leren. En krijg ik dan nog wat extra stof, dan komt het er gewoon bij! En dan natuurlijk de planning met wanneer je wat gaat leren. Veel vriendinnen van mij die doen het helemaal met tijden en pauzes ingepland, maar dat lukt mij gewoon niet. Op de een of andere manier kan ik me gewoon niet aan die tijden houden. En dat vind ik dan weer heel slecht werken omdat ik dan weer in de stress raak en me daardoor minder kan concentreren. Natuurlijk neem ik pauzes en natuurlijk schrijf ik ook op wat ik het liefste die dag gedaan moet hebben. Maar ik doe het vooral op gevoel en als ik vind dat ik iets anders moet doen omdat ik al veel te lang aan één ding heb gezeten. En doe ik wat minder dan dat ik wilde, dan haal ik het de volgende dag in en als ik tijd over heb doe ik meestal wat meer.
Bron: WeHeartIt

3. Maak ruimte waar je gaat studeren. Ja, ik vind het ook erg lastig maar het helpt echt heel erg als je bureau lekker opgeruimd is en je alles gewoon kan vinden! Met het zoeken ben je namelijk ook weer allemaal kostbare tijd kwijt en dat is zonde!

Bron: wastingmytime22
4. Slaap goed 's nachts. Als je goed uitgerust bent kan je je vaak beter concentreren dan als je erg moe bent en moeite hebt om je ogen open te houden. Het is niet zo dat ik zeg dat je om half 9 in je bed moet liggen en je licht uit moet zijn. Dat is namelijk voor iedereen totaal anders. De een heeft genoeg aan 6 uur slaap en is dan de hele dag volkomen uitgerust en de andere heeft aan 10 uur nog steeds geen genoeg. Dit moet je dus echt helemaal zelf bepalen!

Bron: Weheartit
5. Eet goed. Ja het klinkt eigenlijk allemaal heel cliché enzo, maar het is echt zo. Als je gezond eet krijg je daar veel meer energie van. In gezond eten zitten namelijk allemaal vetten en die zijn erg handig voor het produceren van energie en die energie kan jij dan weer lekker gebruiken voor het leren ;).

Bron: Weheartit
En dat waren mijn tips wel zo'n beetje. Ik hoop dat het je helpt en dat je zonder al te veel stress door je toetsen heen komt (als je toetsweek hebt)!

XXX Floor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...